Processförbättring
Vi arbetar med förbättring hela vägen från testlabbet till styrelserummet - samtidigt. Ett av våra kännetecken är därför att vår kunder får mätbara resultat t ex förbättrad kvalitet och ökad produktivitet.
Vi bygger vårt arbete på lång erfarenhet av förbättringsarbete inom många delar av programvaruindustrin. Våra utgångspunkter är följande:
- vedertagna mognadsmodeller som CMMI , SPICE och COBIT
- välkända utvecklingsprocesser som RUP eller agila metoder som Scrum och Kanban
- teknisk kompetens i alla berörda discipliner inklusive projektledning, krav, CM och test,
- viktiga stödprocesser som mätningar, kvalitetssäkring (QA) och leverantörshantering
- i kombination med effektiv förändringsledning,
Våra tjänster
Vi är både rådgivande och drivande i förbättringsarbetet och erbjuder hjälp i alla faser kring processförbättringarbetet
- Initiera - målsättning och infrastuktur
- Diagnos - nulägesanalys och målbild
- Etablera - prioritering och planering
- Agera - genomförande och uppföljning
- Lära - analys och erfarenhetsutbyte
Vår erfarenhet är att förbättringsarbete bäst sker i korta cykler -att ovanstående kedja får genomlöpas kontinuerligt, i 2-4 veckorscykler , som ett antal sprintar i den agila världen.